Thursday, January 13, 2011

مشاكل البنات قبل الزواج اتعقدت ومش عارفة ازاي اتعامل مع خطيبي و زوجي

مشاكل البنات قبل الزواج اتعقدت ومش عارفة ازاي اتعامل مع خطيبي و زوجي 
انا بنت عندي 17 سنه اتعرفت علي شاب في نفس المنطقه اللي ساكنه فيها عنده 23 سنه هو اللي بدأ وكلمني 
الموضوع بدأ انه جاب رقمي وكلمني وعرفني بنفسه وقالي انه كل يوم بيشوفني وهو يعرفني كويس اللي لفت انتباهي ليه في الاول اهتمامه بيا المهم اتكلمنا وشوفته كنا كل يوم نتكلم وهو يكلمني كذا مره في اليوم ويطمن عليا كنت بحسه مختلف وحسيته مختلف لان كان عندي اصحاب شباب قبليه بس كنا اصحاب بالاحترام .. واحد جارنا عرف اني بكلمه نصحني وقالي ابعدي عنه ده بتاع بنات ومش كويس بس انا مصدقتش وقولت لنفسي انا مشفتش منه حاجه وحشه ..اتكلمنا انا وهو في حاجات كتير تخصني وتخصه وفجأه بعد 3 شهور قالي بحبك وانا كنت في الوقت ده بحبه اوي واعترفنا بحبنا وهو كان كلامنجي كتير بيقول كلام حلو كتير كان دايما يسمعني كلام حلو اوي منه كنت بس اني طايره بحس ان ربنا اداني احلي حاجه في الدنيا بس لاقيت ان ربنا اداني حاجه مكنتش مستنياها ولا كنت عيزاها انا كنت متعلقه بالشخص ده اوي كان كل حياتي وصلت لدرجه اني مش عايزه حاجه تانيه غيره .. بعديها بشهرين لاقيت اهتمامه قل وان كلامه اتغير وتصرفاته اتغيرت معايا واجهته كذا مره وقولتله ايه السبب انت عرفت واحده قالي بصراحه اه بس انا معاها لغرض معين بقوله يعني ايه وايه هو الغرض ده قالي انا بنام معاها وهو موافقه وراضيه بكدا وعارفه ان انا بحب واحده تانيه والواحده دي هي انتي وانا والله بحبك انتي .. انا ساعتها مكنتش شايفه قدامي ازاي الانسان ده يعمل كدا المهم انا حاولت ابعد مقدرتش وهو مكنش بيديلي الفرصه ابعد كان بيقولي متبعديش عني انا عايزك والحاجه اللي بعملها دي انا عايز اعملها معاكي بس بالحلال والمشكله اني بصدقه وبصدق كلامه من غير تفكير وكان بيجي يقولي انا كنت معاها .. انا سامحته كتير بس تعبت و ساعتها طلبت منه ان هو لو بيحبني يبعد عن البنت دي وميعملش كدا تاني وهو قالي ماشي وكان بيقولي اانا يعدت عنها ومش بعمل معاها حاجه عشانك عرفت عديها من واحد جارنا يعرفه ان هو ولا بطل يعمل حاجه وكمان دخل في طريق تاني وهو الحشيش والمخدرات وبقي بيعرف بنات كتير المهم انا طلبت منه ابعد عنه وهو قالي انا كمان منفعكيش وهتلاقي الاحسن مني .. بعديها انا تعبت اوي وجاتلي حاله نفسيه ودخلت المستشفي ومكنتش بتكلم مع اي حد بس بعديها ربنا قدرني ورجعت لحياتي تاني فجأه لاقيته بيتصل وعايز يرجعلي بس انا رفضت بشده وقالي انه هيجي يتقدملي ويكلم بابا وانا قولتله انا مش عايزياك انا عمري ما هرضي بواحد حشاش وقفلت في وشه بعديها عيطت جامد اوي يعني الانسان اللي حياتي كانت معاه برفضه وبغلط فيه وانا كنت بتمني اكمل حياتي معاه المهم بعتلي رساله وقالي متزعليش من اللي هعمله بعديها بفتره جتلي واحده صحبتي قالتلي انه عايز يكلمها وهي رفضت عشان صاحبتي .. انا عارفه هو عمل كدا ليه قاصد يقولي ان لو انتي مش راضيه تكلميني في غيرك عايز وغيرك دي تبقي صحبتك .. بجد كانت فتره صعبه عليا اوي وحاسه اني مش قادره احب تاني ولا قادره انساه ولما بشوفه دلوقتي بيفضل يبوصلي اوي وبيحاول يلفت انتباهي بأي حاجه لو انا مكنتش واخده بالي منه ومن فتره لاقيت رقمه بيتصل بيا بس مردتش عليه وغيرت رقمي ... يا ريت تساعدوني انا مش متخيله نفسي مع غيره كان اول حب في حياتي ومش عارفه احب بعديه وخايفه اظلم اي واحد واوهمه اني بحبه وانا قلبي مع واحد تاني ياريت المساعده


Read more In Mega fm Read health news health big social network social network

No comments:

Post a Comment